تازه های
Hydrogen & Fuel Cell
دلتا و ایرباس برای پیشبرد آینده ای کربن زدایی شده همکاری می کنند
نیروی هیدروژن پتانسیل زیادی برای سرعت بخشیدن به سفرهای هوایی به سمت انتشار خالص کربن صفر را دارا میباشد، آینده ای که می تواند به لطف توافق جدید بین دلتا و ایرباس تسریع شود.
دلتا به عنوان بخشی از برنامه Flight to Net ZeroSM برای توسعه و پیشرفت فناوری های پایدار، یادداشت تفاهمی را امضا کرده است تا اولین شرکت هواپیمایی مستقر در ایالات متحده باشد که با ایرباس در تحقیق و توسعه هواپیماهای هیدروژنی و اکوسیستم مورد نیاز همکاری می کند.
پم فلچر، مدیر ارشد پایداری دلتا در این رابطه گفته:
برای جلو بردن آینده هوانوردی پایدار، باید توسعه و تجاریسازی فناوریهای بالقوه مخرب را تسریع کنیم برای این امر سوخت هیدروژنی یک مفهوم هیجان انگیز است که پتانسیل بازتعریف وضعیت موجود را دارد.این گامهای ملموس، زمینه را برای نسل بعدی هوانوردی فراهم میکند.»
بر اساس این قرارداد، دلتا تخصص افراد خود را برای شناسایی انتظارات ناوگان و شبکه، الزامات عملیاتی و زیرساختی مورد نیاز برای توسعه هواپیماهای تجاری با سوخت هیدروژنی را ارائه خواهد کرد که حوزه های مورد توجه عبارتند از:
مفهوم هواپیما: بررسی قابلیت فنی و اقتصادی هواپیماهای با سوخت هیدروژنی، شناسایی مسیر ورود به ناوگان، عملیات دلتا و همچنین عملکرد بالقوه هواپیما در ناوگان دلتا که این شامل شناسایی چالش هایی مانند محدودیت برد پرواز، زمان سوخت گیری و سازگاری فرودگاه است.
اکوسیستم هوانوردی: ارزیابی زیرساختهایی که برای توسعه هیدروژن سبز، مقیاسبندی، پیادهسازی آن در فرودگاههای سراسر کشور ایالات متحده برای شروع مورد نیاز است و همچنین تجزیه و تحلیل مقررات و هزینهها برای شناسایی مسیری روشن برای پیشرفت پیشرو.
جولی کیچر از بخش ارتباطات و امور شرکتی ایرباس گفت:
برای کربن زدایی هوانوردی، ما نیاز به توسعه آجرهای فناوری مناسب و یک اکوسیستم هیدروژنی پویا داریم.از طریق همکاری نزدیک با شرکای کلیدی، مانند دلتا، ما تخصص و نیازهای خاص مشتریان خود را ادغام خواهیم کرد تا اطمینان حاصل کنیم که هواپیمای بدون آلایندگی ما یک تغییر دهنده بازی برای هوافضای پایدار خواهد بود که این برنامه بر اساس تلاشهای جاری دلتا به سمت خالص صفر از طریق ائتلافهایی است که هدفشان زنده کردن فصل بعدی هوانوردی است. رسیدن به صفر خالص مستلزم یک رویکرد کل نگر برای کربن زدایی و همکاری در تمام گوشه های صنعت است.
دلتا همچنین به ائتلاف First Movers ملحق شده است که یک مشارکت عمومی-خصوصی و پلتفرمی است که برای تسریع و توسعه فناوریهای آب و هوایی پیشرو طراحی شده[1].
مطالعه ای جدید به نقش کلیدی بنادر در زیرساخت های سوخت آینده اشاره می کند
مطالعه ای توسط The Resilience Shift نقش حیاتی بنادر را در هدایت و حمایت از سرمایه گذاری در زیرساخت های انرژی تشریح کرده است.این تحقیق با تمرکز بر مطالعه موردی یک مثلث کشتیرانی سبز در اقیانوس اطلس، خطرات و فرصتهای مرتبط با توسعه زیرساختها برای سوختهای جایگزین و اینکه چگونه بنادر میتوانند سرمایهگذاری برای تولید و عرضه سوختهای جایگزین را باز کنند، برجسته میکند.
صرف نظر از سوخت انتخابی، این تحقیق نشان میدهد که تقاضا برای سوختهای جایگزین به طور ذاتی با مفهوم کریدورهای سبز مرتبط است، جایی که انتقال میتواند از طریق یک ابتکار آغاز شود و بنادر را به عنوان دروازههای بدون کربن انعطافپذیر برای رشد برجسته کند و منافع مشترکی را در ارزش اجتماعی، زیستمحیطی، مالی و اقتصادی محلی به ارمغان آورد.
با استفاده از سناریوی مثلث کشتیرانی سبز در اقیانوس اطلس که برزیل، آفریقای جنوبی و مراکش را به هم متصل می کند، نویسندگان بررسی می کنند که چگونه این امر منجر به کربن زدایی در عمل می شود و چالش ها و فرصت ها با رویکرد انعطاف پذیری کل سیستم جایی که بنادر عمل می کنند به عنوان قطعه ارتباط بین حمل و نقل و سیستم های انرژی چیست.
چارلز هسکل، مدیر برنامه هاب کربن زدایی دریایی LR، گفت:
کریدورهای سبز بین مناطق بندری بزرگ می توانند تقاضا برای راه حل های بدون آلایندگی را تسریع کنند و از زنده ماندن اولین حرکت دهنده حمایت کنند. اما تأثیر آن فراتر از حمل و نقل و عرضه سوخت است. این مطالعه مدلسازی میکند که این تغییرات چگونه بر زیرساختهای کنار زمین، و سرمایهگذاری و فرصتهای انتقال به سیستمهای انرژی مقاوم با کربن کم تأثیر میگذارد.
فیلیپو گادو، رئیس اقتصاد Arop گفت:
کشتیرانی بین المللی یک صنعت مهم و حیاتی برای یک اقتصاد جهانی به هم پیوسته است و کربن زدایی آن ضروری است زیرا ما به سمت جامعه ای پایدارتر حرکت می کنیم. مقیاس زیرساخت برای تامین سوخت کم کربن بزرگ است و نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی در پروژه های مسیر یاب اولیه وجود دارد که مطالعه ما نشان میدهد که یک رویکرد یکپارچه که به ارزش کل پروژهها میپردازد، میتواند منافع مشترک قابل توجهی را باز کند و موارد سرمایهگذاری آنها را تقویت کند. ارائه چنین پروژههایی در حالی که مزایای کل سیستم آنها را نشان میدهد خطر عدم قطعیت آینده در این بخش را کاهش میدهد و به حفظ آینده آن هم از نظر سرمایهگذاری و هم از نظر پایداری کمک میکند.
مارک باتن، مهندس ارشد Arop گفت:
در دنیای پیچیده و نامطمئن ما انعطافپذیری برای تداوم تجاری بنادر و سیستمهای زیرساختی حیاتی که بنادر به هم متصل میشوند ضروری است و ما میخواهیم مزایای چندگانه تبدیل شدن بنادر به دروازههای انعطافپذیر و کم کربن را به ارمغان بیاوریم[2].
طراحی سنسوری ویژه برای رویت هیدروژن
محققان دپارتمان شیمی و داروسازی فناوری فرآیندهای حرارتی در دانشگاه فردریش الکساندر ارلانگن-نورنبرگ (FAU) موفق شدند گاز هیدروژن نامرئی را با چشم غیر مسلح قابل مشاهده کنند تا از خطر آتش سوزی و انفجار جلوگیری کنند. کلید تحقیق آنها چیزی است که به عنوان فوق ذرات شناخته می شود، ذرات ریزی که به محض نزدیک شدن به هیدروژن تغییر رنگ می دهند.
در آینده، امید است که هیدروژن سبز تولید شده با استفاده از انرژی های تجدیدپذیر به یک جزء کلیدی اقتصاد انرژی پایدار و سازگار با آب و هوا تبدیل شود. اگرچه ما نه میتوانیم گاز هیدروژن را ببینیم و نه بوی آن را حس کنیم، اما در تماس با هوا بسیار قابل اشتعال است و به شدت انفجاری میباشد که نمونه ای از این رویدادهای تاریخی مانند انفجار هندنبورگ زپلین و اخیراً نیز انفجار یک ایستگاه سوختگیری هیدروژن در نروژ نشان میدهد که در صورت ایجاد یک اقتصاد هیدروژنی پایدار و ایمن، اقدامات احتیاطی ایمنی چقدر مهم است.
به همین منظور افزایش ایمنی هنگام کار با هیدروژن، محققان در FAU را بر آن داشت که مکانیسم های عملکرد اساسی مورد نیاز برای یک حسگر هیدروژن ابتکاری را بر اساس مفهومی که در موسسه Fraunhofer برای تحقیقات سیلیکات ISC در وورزبورگ توسعه یافته است را بررسی کنند.
حسگرهای هیدروژن تولید شده می توانند حتی غلظت های پایین گاز را با موفقیت تشخیص دهند، به عنوان مثال اگر در خط لوله نشتی وجود داشته باشد حسگر ابداعی هیدروژن که توسط محققان FAU طراحی شده است از ذرات ریز به نام فوق ذرات تشکیل شده است و می تواند گاز هیدروژن را بدون برق یا تجهیزات پیچیده با چشم غیر مسلح قابل مشاهده کند. اندازه این ذرات بین یک تا ده میکرومتر است و رنگ نشانگر بنفش رنگ رسازورین را در خود جای داده است و زمانی که مولکولهای موجود در رنگ با هیدروژن تماس پیدا میکنند، واکنش نشان میدهند و در دو مرحله متفاوت تغییر رنگ میدهند. اگر سنسور صورتی شود، هیدروژن یک بار نشت کرده است. اگر هیدروژن همچنان نشت کند و حسگر با مقادیر زیادی هیدروژن در تماس باشد، بی رنگ می شود. واکنش فوری نشتی ها را قابل مشاهده می کند و به آنها امکان می دهد در زمان واقعی پیدا شوند. مزیت دیگر حسگر هیدروژنی نوآورانه، اندازه کوچک آن است که آن را برای استفاده در تعدادی از سناریوهای مختلف، به عنوان مثال برای پوشش خطوط لوله، مناسب می کند.
محققانی که در این پروژه مشارکت داشتند: دکتر کارل مندل، استاد شیمی معدنی. دکتر یورگ لیبودا و دکتر تانیا باوئر، رئیس تحقیقات رابط و کاتالیزور. دکتر دیرک زان، استاد شیمی نظری. دکتر ماتیاس تامز، رئیس فناوری فرآیند حرارتی؛ و دکتر آندریاس گورلینگ، رئیس شیمی نظری[3].
کرولا مجهز به موتور هیدروژنی برای شرکت در مسابقه سوپر تایکیو
کرولا مجهز به موتور هیدروژنی در دو یا چند ماه گذشته از زمان شرکت در مسابقه 24 ساعته فوجی SUPER TEC بهبودهای سریعی را تجربه کرده است. تویوتا نه تنها با استفاده از هیدروژن، بلکه با اطمینان از اینکه هیدروژنی که استفاده میکند هیدروژن سبز است (هیدروژن تولید شده با استفاده از انرژی تجدیدپذیر) به بیطرفی کربن کمک میکند.
تویوتا با استفاده از هیدروژن سبز تولید شده توسط شرکت Obayashi و تویوتا موتور کیوشو، تولید محلی را برای مصرف محلی انرژی هیدروژن و گسترش انتخاب انرژی تشویق می کند.
موتور هیدروژنی کرولا در اولین مسابقه خود در مسابقه 24 ساعته فوجی SUPER TEC که در 21 می 2021 در فوجی اسپیدوی برگزار شد، با هدف تسریع سرعت توسعه موتور هیدروژنی خود شرکت کرد و در دو یا چند ماه پس از مسابقه، تویوتا تعدادی پیشرفت را هم در خودرو و هم در زیرساخت هیدروژن مربوط به آن اعمال کرده است.
تویوتا امیدوار است با شرکت در اتوپولیس، مشکلات احتمالی را در شرایط سخت شناسایی کند و از این رو سرعت توسعه خود را تسریع بخشد به این ترتیب، تویوتا به استفاده و تولید هیدروژن سبز، افزایش انتخاب انرژی و در نتیجه به تحقق بی طرفی کربن کمک خواهد کرد.
موتورهای هیدروژنی با استفاده از فناوری های موتور توسعه یافته در ژاپن طی سالیان متمادی، انتخاب جدیدی در تلاش های تویوتا برای تحقق بی طرفی کربن است. تویوتا هم در مسابقه 24 ساعته فوجی SUPER TEC در ماه مه و هم در مسابقه آتی سوپر تایکیو در اتوپولیس در ماه جولای و آگوست، از همکاری بسیاری از شرکت های وابسته بهره برده است که به منظور حفظ اشتغال در صنعت خودرو، تویوتا به توسعه موتورهای هیدروژنی همراه با 5.5 میلیون نفر در صنعت خودرو و شرکای مختلف ادامه خواهد داد[4].
نقش پیشرفت تحقیقات محلی برای باز کردن دریچه ای بر روی هیدروژن سبز کم هزینه
در یک پیشرفت انرژی پاک، محققان دانشگاه Wollongong وARC Centre فناوری الکترولیزر جدیدی را توسعه داده اند که هیدروژن تجدیدپذیر سبز را مقرون به صرفه تر می کند.
در این پژوهش دستگاه الکترولایزر جدیدی مورد بررسی قرار میگیرد که از فناوری های به روزتری و کامل تری بهره میبرد این بهره وری نسبت به سایر فناوری های الکترولیز موجود برتر است و بسیار بالاتر از هدف آژانس بین المللی انرژی های تجدیدپذیر است و هزینه تولید هیدروژن مقرون به صرفه را امکان پذیر می کند که می تواند با هزینه های تولید سوخت های فسیلی مطابقت داشته باشد.
پروفسور Gerry Swiegers از ACES و موسسه تحقیقاتی پلیمر هوشمند، تیم تحقیقاتی را با نظرات انتقادی سایر محققان UOW از جمله مدیر برجسته ACES پروفسور گوردون والاس رهبری کرد.
این تحقیق توسط آژانس انرژی های تجدیدپذیر استرالیا (ARENA)، طرح عالی شورای تحقیقات استرالیا و گره مواد و تأسیسات ملی ساخت استرالیا (ANFF) تأمین مالی شد.
پل بارت، رئیس علوم فیزیکی در IP Group استرالیا و مدیرعامل هیساتا، توضیح داد که این یافتههای جدید مسیری را برای تجاریسازی کارآمدترین الکترولیزور جهان فراهم میکنند.
آقای بارت گفت: تحرک جهانی به سمت صفر خالص فرصتی عظیم برای هیدروژن سبز و الکترولیزها ایجاد می کند که در نهایت تعیین میکند که کدام فناوریها برنده میشوند و با بهرهوری جهانی ما در موقعیت خوبی برای رهبری این بازار بزرگ جهانی جدید قرار دارد و دستگاه الکترولیز ما کمترین هزینه هیدروژن در جهان را ارائه میکند، میلیاردها دلار هزینه برق را برای تولیدکنندگان هیدروژن صرفهجویی میکند و هیدروژن سبز را قادر میسازد تا با هیدروژن مشتق شده از سوخت فسیلی رقابت کند.
فناوری ما تا اواسط دهه 2020 تولید هیدروژن کمتر از 1.50 دلار به ازای هر کیلوگرم را امکان پذیر می کند و اهداف هزینه استرالیا و جهانی را خیلی زودتر از آنچه که به طور کلی انتظار می رود برآورده می کند که این برای تجاری کردن هیدروژن سبز و کربن زدایی بخش هایی که به سختی کاهش می یابد بسیار مهم است[5].
کشتی تجدید پذیر در طول سفر خود به دبی رسید
بندر دبی، یک منطقه ساحلی فوقالعاده به عنوان بخشی از سفر جهانی در پنج قاره به نام ادیسه آبی، از کشتی آزمایشی سوئیسی که صرفاً با انرژیهای تجدیدپذیر انرژی میگیرد در اسکلههای دریایی خود در 17 مارس 2022 استقبال کرد. این کشتی با انتخاب بندر دبی به عنوان دومین مقصد جهانی، اولین کشتی در نوع خود با انرژی خورشیدی، بادی و هیدروژنی است که از زمان خروج از اوزاکا، ژاپن، در 18 دسامبر 2021، بیش از 11000 کیلومتر را بدون توقف طی کرده است. بندر دبی به عنوان برنده بهترین توسعه جدید کروز جهان در اولین دوره جوایز سالانه جهانی کروز 2021 – بزرگترین مارینا منطقه را در خود جای داده است و می تواند قایق های تفریحی تا طول 160 متر را در خود جای دهد. بندر دبی همچنین خانه پالم ویو مارینا و هاربر مارینا است که دارای 556 اسکله برای قایقهای تا ارتفاع 40 متری و ترکیبی از رستورانها، کافهها و پیشنهادهای خردهفروشی است.
عبدالله بینهبتور، مدیر ارشد مدیریت پورتفولیو، هلدینگ شمال، شرکتی که مالک بندر دبی است، اظهار داشت: «ما هیجان زده هستیم که از PORRIMA به عنوان سومین مقصد آن در سراسر جهان استقبال می کنیم. دیدن اینکه چگونه تلاقی فناوری و پایداری برای کمک به مقابله با چالشهای زیستمحیطی که امروز با آن مواجه هستیم، هیجانانگیز است. پس از پایان نقش خود به عنوان میزبان نمایشگاه بین المللی قایق دبی، شاهد طیف گسترده ای از فناوری های نوآورانه و پایدار دریایی بودیم که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد، که گواهی بر تعهد امارات متحده عربی به ترویج و پذیرش جایگزین های سازگار با محیط زیست برای محافظت از اقیانوس های ما است. PORRIMA تحرک پایدار را در خط مقدم قرار می دهد و ما متعهد به تسریع اقدامات برای حفظ یک سیاره سالم برای نسل های آینده هستیم.
این سفر که هدف آن رسیدن به مقصد با 12 فناوری جدید در زمان افتتاح اکسپو 2025 اوزاکا است و این کشتی در بنادر سراسر جهان پهلو می گیرد تا نشان دهد که چگونه می توان با مشکلاتی مانند آلودگی و تغییرات آب و هوایی مقابله کرد.
PORRIMA – که از نام الهه رومی به معنای آینده گرفته شده است – اولین بار در جهان تنها با استفاده از انرژی خورشیدی تحت نام قبلی خود، “Planet Solar” جهان را دور زد. اکنون با استفاده از خورشید، باد و هیدروژن. این کشتی 36 متری 100 تنی با بهره گیری از هوش مصنوعی درست همانطور که ریه ها CO2 را از خون ما حذف می کنند کار میکند که از همین روش برای تمیز کردن آب دریا، جداسازی و از بین بردن میکروپلاستیک ها استفاده می شود تا PORRIMA را به تنها کشتی ای تبدیل کند که دارای گواهی برای تولید و مصرف هیدروژن در کشتی است.
خالق این شرکت کارآفرین، اقتصاددان و نویسنده گانتر پاولی است که قصد دارد نسل بعدی را با فناوری ها و تکنیک های رقابتی و تجاری تجدیدپذیر الهام بخشد. او گفت: «ما باید کارآفرینان آینده را بیدار کنیم و معتقدم دبی مکان مناسبی برای این کار است. نوآوری و پذیرش نوع فناوریهایی که ما در PORRIMA به نمایش میگذاریم، نقش اساسی در تحقق بسیاری از اهداف توسعه پایدار سازمان ملل خواهد داشت – و طرحی برای ایجاد یک جامعه ایدهآل در آینده را ارائه میکند.
پائولی پس از مشارکت در اختراع فناوریهایی در حمایت از استفاده پایدار از منابع، در سال 1994 اتاق فکر تحقیقات و ابتکارات انتشارات صفر در توکیو را در دانشگاه سازمان ملل تأسیس کرد. این شبکه متشکل از 3000 دانشمند پروژه PORRIMA Blue Odyssey را راه اندازی کرد. پائولی همچنین نویسنده کتاب «اقتصاد آبی» است که به بیش از 50 زبان ترجمه شده است. این کشتی در تاریخ 31 مارس بندر دبی را به مناسبت پایان اکسپو 2022 ترک خواهد کرد و به سفر جهانی خود ادامه خواهد داد[6].
ارزان، ایمن و قابل تجدید – اروپا برای رفع مشکلات انرژی روی هیدروژن سبز سرمایه گذاری می کند
تحقیقات بخش انرژی پیش بینی می کند که با افزایش هزینه هیدروژن آبی و خاکستری مطابق با افزایش قیمت سوخت های فسیلی، امکان سنجی هیدروژن سبز به عنوان یک منبع مقرون به صرفه و مطمئن انرژی تجدیدپذیر در اروپا در حال رشد است.
تولید هیدروژن سبز در حال حاضر قرار بود امسال در سطح جهانی افزایش یابد و از نقطه عطف 1 گیگاوات در سال 2022 عبور کند. با این حال، جنگ در اوکراین این بخش را توربوشارژ کرده است. پیروزی بالقوه هیدروژن سبز به قیمت جایگزینهای آبی و خاکستری مرتبط با سوخت فسیلی است که هزینههای آن از زمان شروع جنگ در اوکراین بیش از 70 درصد افزایش یافته است و از حدود 8 دلار به ازای هر کیلوگرم به 12 دلار در کیلوگرم افزایش یافته است. روزها. اتحادیه اروپا برنامههای خود را برای بسته مالی 300 میلیون یورویی برای هیدروژن و همچنین طرح شتاب دهنده هیدروژن از سوی REPowerEU با هدف کاهش وابستگی منطقه به گاز روسیه با موج بیشتری از بستههای حمایتی برای هیدروژن سبز اعلام کرده است. تک تک کشورهای عضو نیز برنامه های داخلی خود را تسریع کرده اند. از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، اقتصاد هیدروژن سبز با هزینه های تولید کمتر 4 دلار در کیلوگرم (به ویژه در شبه جزیره ایبری) در مقایسه با 14 دلار در کیلوگرم برای آبی و 12 دلار در کیلوگرم برای خاکستری در سایر بخش های اروپا جذابیت بیشتری پیدا کرده است.
هیدروژن سبز نوید امنیت انرژی و همچنین اقتصادهای بالقوه جدید منطقه ای برای انرژی های تجدیدپذیر را می دهد. در حالی که برخی از کشورها بر مصرف داخلی متمرکز هستند، برخی دیگر بر صادرات تمرکز می کنند، که نشان می دهد ما ممکن است در حال حرکت از دنیایی باشیم که در آن انرژی در چند منطقه کلیدی تامین می شود، به دنیایی که تولید در آن گسترش بیشتری دارد. دهه پیش رو یک دهه ساخت یا شکست برای بخش هیدروژن سبز است – اگر بتوان تولید را طبق برنامه ریزی های انجام شده در سطح جهان تا سال 2030 به بیش از 10 میلیون تن افزایش داد و هزینه ها را به 1.5 دلار به ازای هر کیلوگرم یا کمتر کاهش داد، آنگاه این صنعت به یک مرکز ثابت دائمی تبدیل خواهد شد[7].
مینیبوس هیدروژنی الکتریکی – مجهز به سیلندرهای گاز لوکسفر – در اسلواکی پیش از نمایشگاه سراسری اروپا راهاندازی میشود
راهاندازی یک مینیبوس هیدروژنی الکتریکی در اسلواکی نقطه عطف مهمی در ارائه راهحلهای بدون آلایندگی برای حمل و نقل شهری در سراسر اروپا – بهعنوان کم مصرفترین و سریعترین وسیله نقلیه برای سوختگیری در نوع خود در جهان است.
H2Bus هشت متری با ظرفیت 68 سرنشین که توسط مبتکران اسلواکیایی تولید شده است، دارای یک سیستم سوخت جایگزین کامل است که توسط سیلندرهای گاز Luxfer طراحی و عرضه شده است.
این سیستم شامل چهار سیلندر در کنار سوپاپ ها و رگولاتورها است که در کیت “آماده مونتاژ” ارائه شده است که به لطف فناوری منحصربهفرد پردازش لاینر لوکسفر، سیلندرهای آن جزو پرظرفیتترین، سریعترین و سبکترین سیلندرهای سوخت جایگزین نوع 3 در جهان هستند که آنها را برای اتوبوسهای ترانزیت، کامیونهای سبک، متوسط و سنگین، وسایل نقلیه ایدهآل میکند.
این سیستم توسط کارشناسان سایت سیستمهای سوخت جایگزین سیلندرهای گاز Luxfer در ناتینگهام توسعه داده شده است و در کنار شرکای جهانی کار میکنند تا پروژه را تنها در 9 ماه تحویل دهند – تقریباً سه برابر سریعتر از ساخت اتوبوسهای تمیز استاندارد.
H2Bus که برای دستیابی به بیش از 400 کیلومتر برد تنها به 10.5 کیلوگرم هیدروژن نیاز دارد، دارای یک سیستم پیل سوختی هیدروژنی و موتور الکتریکی است که برای حفظ راندمان سوخت بهینه، وزن تمام اجزا به حداقل رسیده و به گونهای طراحی شده که سریعترین سوختگیری مجدد را در بین اتوبوسهای مشابه موجود در بازار ارائه دهد.
این مینیبوس اکنون در سراسر اسلواکی، ایتالیا، اتریش، مجارستان و جمهوری چک حرکت میکند و قابلیت این فناوری را ثابت میکند و هدف آن تضمین سفارشهای تجاری است.
جیم گرگوری، مدیر توسعه تجارت اروپایی Luxfer گفت:
این پروژه در کمتر از یک سال با همکاری تیمی پویا از مهندسین و تامین کنندگان طراحی، ساخته، آزمایش و تایید شد. از هفت کشور مختلف اروپایی و با وجود محدودیتهای بزرگی که COVID در سفر و تدارکات ایجاد کرده است ما بسیار مفتخریم که شاهد به ثمر نشستن H2Bus هستیم و این امر کمک بسیاری به اپراتورهای اتوبوس و دولتها برای رسیدن به اهداف خود در زمینه آلایندگی صفر کرده است[8].
مشخصات:
نویسنده:شهاب نوشمند
آدرس ایمیل:[email protected]
آدرس لینکدین: https://linkedin.com/in/shahabnooshmand
منابع:
[1] https://hydrogen-central.com/future-flight-delta-airbus-future-hydrogen-fuel
[2] https://www.lr.org/en/latest-news/new-study-key-role-of-ports-future-fuel-infrastructure
[3] https://www.labmanager.com/news/researchers-develop-a-sensor-to-make-hydrogen-visible-27770
[4] https://global.toyota/en/newsroom/corporate/35790602.html
[5] https://www.newh2.net.au/article/local-research-breakthrough-opens-door-to-low-cost-green-hydrogen
[6] https://www.thebrandberries.com/2022/03/18/dubai-harbour-welcomes-100-renewables-powered-porrima-on-its-worldwide-sustainability-voyage
[7] https://www.rystadenergy.com/newsevents/news/press-releases/cheap-secure-and-renewable-europe-bets-on-green-hydrogen-to-fix-energy-woes
[8] https://www.luxfercylinders.com/news/hydrogen-electric-minibus